פיתוח אפליקציות

קבל הצעת מחיר➘

פיתוח אפליקציות לאייפון

פיתוח אפליקציות לאייפון – 4 טיפים לבעלי עסקים קטנים

ענף האפליקציות לניידים הוא עסק אדיר שלא הולך לשום מקום בזמן הקרוב. המערכת האקולוגית שסובבת סביב המכשירים הניידים גואה. טבלטים וטלפונים חכמים עוקפים את המחשבים הנייחים בהיקף מכירות של 3 ל-1, והדור הצעיר כבר עושה היכרות עם האינטרנט באמצעות המכשיר הנייד והטאבלט במקום המחשב הנייד או הנייח.

  • על פי דוח 'משבל' ('Mashable' – מגזין אינטרנטי בתחום הטכנולוגיה), "גוגל, אפל ומיקרוסופט שולטים בשוק האפליקציות העולמי, כשאפל מחזיקה בנתח הגדול ביותר של הורדות האפליקציות לשנת 2012." עם כל אפליקציה חדשה שמגיעה לשוק, נראה שנפתחת הזדמנות נוספת לחדשנות ויזמות.
  • הבה נניח שזיהית נישה שיש עבורה ביקוש בשוק ושכרת מפתח אפליקציות מקצועי או שהנך כזה בעצמך, האם זה אומר שהאפליקציה תהפוך להצלחה המשגשגת הבאה? לא בהכרח.
  • פיתוח האפליקציה עצמה היא כמובן מרכיב קריטי. עליה להיות קלה לשימוש, נטולת עומס ומושכת מבחינה ויזואלית למשתמש. בשלבי הפיתוח, ההתמקדות על הבעיה שהאפיקציה נועדה לפתור וקהל היעד לו היא מיועדת היא קריטית. עם זאת, לא הכל מסתכם בפיתוח.

קל להתמקד בפיתוח ולהעניק לחברת הפיתוח את הפיקוד, אבל אסור לשכוח גם את הצד השיווקי. להלן 4 טיפים שמומלץ לכל עסק לקחת בחשבון לצורך השקה מוצלחת של האפליקציה:

1. יוצא דופן אך פשוט

אחד האלמנטים החשובים ביותר בהצלחה המסחרית של אפליקציות הוא מקוריות. האם האפליקציה שלך פותרת בעיה שקודם לכן הייתה בלתי פתירה? במידה ולא, האם היא מציעה תכונה שמשנה את כללי המשחק שהייתה חסרה באפליקציות של עסקים אחרים? בהנחה והפתרון שלך טוב יותר, מעניין יותר, מהיר, עצמתי או יוצא דופן בצורה זו או אחרת מאפליקציות אחרות הקיימות בשוק, חשוב לא פחות להדגיש את השוני והערך המוסף בפני לקוחות. אל תנסה להוות פתרון לכל הבעיות של כל אדם. בחר משהו להצטיין בו והצטיין בו. זכור – פחות זה יותר.

2. העלאת מודעות, טרום השקה

תוכל ליצור את האפליקציה המדהימה ביותר שהעולם ראה אי פעם, אבל היא לעולם לא תהפוך להצלחה אם הלקוחות הפוטנציאלים לא יודעים על קיומה (דמיין קניון מדהים בלב המדבר). לפני השקת האפליקציה, צור קשר עם בעלי השפעה במרחב שלך. סיקור עיתונאי כלשהו בשלב beta עלול להביא במהרה לנחיל של משתמשי beta שיכולים להפיץ את השמועה אודות האפליקציה הנהדרת שפיתחת. חיוני לבדוק מדדים ומגמות בשלב מוקדם כמה שיותר על מנת להעריך נכון יותר את שווי האפליקציה שלך לפני השקעה מאסיבית בקמפיינים גדולים וממוקדים יותר.

3. רשתות חברתיות, רשתות חברתיות, רשתות חברתיות

צור עמודים ברשתות המדיה החברתית הרלוונטיות לקהל היעד שלך. עדכן את המידע באופן שוטף, לא רק לגבי האפליקציה החדשה שלך, אלא גם לגבי כל נתח השוק בנישה שלה. בסס זהות למותג באמצעות הרשת החברתית ועסוק בדיאלוגים סביב האפליקציה (תוכל לשכור חברה שתעשה זאת עבורך). השיח גם יעזור לך לאבחן ולהחליט היכן להשתמש במשאבים הכלכליים שברשותך (גאוגרפי או ערוץ ספציפי – לדוגמה, בולגים של סטארט אפים או משחקים), תלוי באופי המשתתפים בשיח שקשור לאפליקציה שלך.

4. קח בחשבון את אסטרטגית התמחור

אלא אם כן אתה בנישה ייחודית בשוק ומצפה להצלחה גם עם מעט משתמשים ורווח גבוה, השיטה הטובה ביותר באופן כללי היא להפוך את האפליקציה לחינמית או לפחות להשיק גרסה חינמית. כשמשתמשים פוטנציאלים יתקלו באפליקציה שלך בחנות האפליקציות (appstore), ההבדל בין התגובה הראשונית שלהם ל- 0.00$ מול 0.90$ הוא מדהים. עבור אפליקציות רבות, הגיוני ליצור תוספים אותם הלקוח יכול לרכוש לאחר שהוריד את האפליקציה (בין אם בצורה של שדרוג לגרסת פרמיום או קניית זיכויים בהם יוכל להשתמש בתוך האפליקציה) – כך נהוג למשל במרחב המשחקים. המפתח הוא לגרום לקהל שלך להשתמש באפליקציה קודם על מנת שתוכל לזכות להזדמנות להוכיח את ערכה ושוויה. סביר להניח שמשתמש ישקיע את כספו לאחר שהתרצה מהחוויה מאשר שישלם מראש על מוצר שאינו מכיר. עם זאת, כל מקרה לגופו ויתכן ש'באז' גדול מספיק יגרום ללקוח לרכוש אפליקציה ששמע עליה חוות דעת חיוביות או שהתנסה בה אצל חבר או בן משפחה שכבר רכש אותה.

מפתח האפליקציה או החברה לפיתוח שתשכור נשאר מרכיב חשוב להצלחת האפליקציה של העסק שלך, אל לא יהיה זה חכם להשקיע את כל הזמן והכסף בצד הזה בלבד מבלי לקחת בחשבון את הגורמים הנוספים להצלחה המסחרית של האפליקציה.

9 שלבי פיתוח לאפליקצה בתמצית

  1. קביעת ממשק האפליקציה. האם עבור אייפון או אנדרואיד?
  2. האפליקציה היא רעיון יחודי ורצוי שתהיה בעלת תוכן ייחודי. כלומר, כאן נדרשת חשיבה לפיתוח רעיון יחודי ולא "שדרוג" למשהו קיים.
  3. בחירת הקונספט.
  4. הקמת התשתית הטכנולוגית.
  5. כתיבת קוד.
  6. אנלטיקות.
  7. שלב בדיקה והרצה.
  8. העלאה ל- App store.
  9. "אקזיט" בשווי מיליונים וטיסה לאיים הקריביים.

פיתוח ולא רק תכנות

לא רבים מודעים להבדל המשמעותי שבין מתכנת למפתח, בין חברת פיתוח אפליקציות לבין תכנות. למעשה, תכנות הוא הצד הטכני, קרי, כתיבת הקוד של האפליקציה. לעומת זאת, פיתוח אפליקציות הוא הרבה יותר מזה כשמונח המפתח הוא 'מנהל פרויקט'. מנהל תהליך הפיתוח הוא למעשה האחראי על גיבוש הקונספט של האפליקציה, עיצוב לפי הקונספט המגובש וכל פרט ופרט ביצירת האפליקציה ושיווקה במידה והלקוח בוחר זאת. המתכנת לעומת זאת, ניצב מול הצד שלו בפרויקט באופן טכני ונקודתי בכל הקשור בקוד, עיצוב וכו, מפתחי האפליקציות הם אלה הרואים את התמונה הגדולה ואחראיים על הוצאתה לפועל.

נקודה שחשוב לזכור היא שכמות האפליקציות אשר הגיעו לתודעה עולמית, בינלאומית, שזכו למיליוני הורדות אמנם קטנה, אך הפוטנציאל בשוק הוא אדיר, אם רק עוצרים, חושבים ומבצעים זאת נכונה. תכננו את המיזם שלכם בצורה עסקית נכונה ושקולה, חישבו מהם המודלים לייצור רווחים וכמובן הקפידו על כל חוקי העיצוב והתכנות כך שהמשתמשים יתחברו ויאהבו את האפליקציה שלכם.

פיתוח אפליקציות לאייפון מול פיתוח ציפיות

כיום, ברור לכולם שתחום הסלולאר בכלל והאפליקציות בפרט השתנה המון ואינו כפי שהיה בעבר. היום, פיתוח פשוט ככל שיהיה, דורש השקעה לא פשוטה הן בפיתוח והן בשיווק הרעיון היחודי והמהפכני לעולם. בתחום פיתוח האפליקציות לאייפון כיום, אם הנך אדם מן המניין המבין מעט בעסקים אך הבנתך בטכנולוגיה מעטה, הקפד לבחור חברות פיתוח אפליקציות שמציעות ללוות אותך לאורך תהליך הפיתוח. כמו כן, רצוי להנמיך את הציפיות כי האפליקציה תעלה לחנות האפסטור או גוגל Play ותניב רווחים באופן מיידי, תהליך הפיתוח אורך לא מעט זמן כשהחלק העיקרי הנו שיווקה.

dapps - חברת פיתוח אפליקציות לעסקים

כיצד מתמחרים אפליקציה?

חברות פיתוח אלפיקציות מתמחרות את תהליך פיתוח האפליקציות במספר דרכים. הראשונה והנפוצה ביותר היא על ידי תמחור כל אלמנט באפליקציה. דרך זו נפוצה בעיקר לפיתוח אפליקציה לאתר קיים או אפליקציה פשוטה בה האלמנטים מוכרים ואינם חדשניים המצריכים אלגוריתמים מורכבים מידי. השניה והנפוצה לא פחות היא תשלום עבור שעת עבודה. דרך זו עדיפה על חברות פיתוח רבות כאשר האפליקציה מורכבת יותר, בעלת אלמנטים חדשים שהם פרי דימיון היזם ומצריכה השקעה ומחשבה רבה יותר. בדרך כלל, כמות שעות העבודה הנדרשות בעבור אפליקציה מחושבת ונקבעת לאחר תהליך האיפיון.פיתוח אפליקציות לאייפון ולאנדרואיד - תמונה להמחשה

איך פיתוח אפליקציות לאייפון משרת לקוחות ועסקים?

כעובדה ידועה, לאייפון של אפל (“Apple”) מיליוני משתמשים ברחבי העולם. רמת השימושיות והגמישות הגבוהה שהסמארטפון מעניק היא חלק נכבד מהצלחתו הודות למוח היצירתי של מר. סטיב ג’ובס. תודות לאפליקציות שונות ומגוונות, האייפון מאפשר ללקוח שימוש שלא חלם שיתאפשר עם מכשיר טלפון נייד. כשמפתח האייפון האגדי פיתח את המוצר האדיר הזה, כמוך, גם הוא תהה – "כיצד אוכל לשכנע אנשים שהם זקוקים למוצר שלי?" המפתח לאפליקציה טובה הוא ראשית כל לחשוב כיצד האפליקציה שלך תוכל לשרת את הציבור הרחב? עד כמה האפליקציה שלך תוכל להשפיע לתועלת המשתמש ולנסות להעריך עד כמה אנשים באמת זקוקים לה. הפופולאריות האדירה של האייפון גרמה לפריחה בשוק מפתחי האפליקציות. חברת ".Dapps.co.il" אחת מחברות אלו ואנו שמחים וגאים להציג בפני לקוחותינו שירות אמין, מקצועי וללוות אותם את תהליך הגשמת חלומם.

בצהלחה, מאחל צוות Dapps

תגיות: Apple ,App Store, פיתוח אפליקציות משחקים | Analytics ליישומים לנייד | פיתוח למובייל | Objective-C | פיתוח תוכנה | מפתחי אפליקציות שימושיים | בניית אפליקציות | פיתוח אפליקציות | חברה לפיתוח אפליקציות

פיתוח אפליקציות לאייפון
4.7 (94.12%) 17 votes