פיתוח אפליקציות

קבל הצעת מחיר➘

אפסטור

אפסטור (App store) מה זה אפסטור וכיצד הוא פועל?

אפסטור (Application store – "חנות אפליקציות") הוא פורטל אונליין דרכו תוכנות הופכות אפשריות להורדה ורכישה.

כל הספקי מערכות ההפעלה למובייל העיקריים כמו גוגל, אפל, בלקברי ומיקרוסופט, מנהלים אפסטור משלהם, מה שמעניק להם שליטה על התוכנות הזמינות עבור הפלטפורמות הייחודיות שלהם. כמו כן, השוק מכיל גם app store צד שלישי: כמו אפסטור אמזון עבור אנדרואיד וסידיה (Cydia) עבור מכשירי iOS פרוצים של אפל (המכונים גם jailbroken).

קונספט האפסטור הפך פופולרי עם עלייתן של מכשירי סלולר חכמים וטאבלטים, אולם התרחב מאז דפדפני אינטרנט ומערכות הפעלה לשולחן העבודה. לדפדפני מוזילה פיירפוקס (Mozilla Firefox) ו- גוגל כרום (Google Chrome) אפסטור ייחודי משלהם, בו משתמשים יכולים להתקין אפליקציות מבוססות Web. כמו כן, אפליקציות Mac OS X ו- Windows 8 גם כן זמינים דרך חנויות האפליקציות.

אפסטור, שמציע הרבה יותר מאפליקציות מובייל, הוא אתר אינטרנט שמסכם בתוכו פתרונות תוכנה לסקטור הפרטי והעסקי כאחד. אפסטורים למעשה מתפקדים כמרכז בו ניתן לחפש, לגלות, לרכוש ולפורס אפליקציות צד שלישי משולבות.

הספקים העיקריים שמנהלים את שוק האפליקציות דרך האפסטור הייחודי שלהם, בדרך כלל בעלי מותג חזק ובסיס לקוחות מוצק – אולם אף ספק שכזה לא יוכל לפתח את כל סוג האפליקציות האפשריות מפאת חוסר זמן ו\או חוסר ידע מקצועי. לכן, בעלי האפסטור מציעים למתכנתים, יזמים ומפתחים את האפשרות לבנות אפליקציות עבור קהל הבסיס שלהם.

המפתח למעשה זוכה לערוץ מכירות חדש, והספק הראשי זוכה להציע ללקוחותיו מגוון עשיר ומגוון של אפליקציות מובייל שלא יכל לספק בכוחות עצמו. במקרים רבים, מפתחים מתבקשים לפתח את האפליקציות על פלטפורמות מוגדרות של הספקים לצורך אינטגרציה עם יתר האפליקציות המוצעות בשוק.

אפסטור

כיצד מסייע app store למפתחים?

חנויות אפליקציות עוזרות בייעול תהליך הבחירה והרכישה של אפליקציות, ובכך מספקות למשתמשים מקום מרוכז ותהליך רכישה נוח ומקוצר. שווקים רבים מסוג אלה, כוללים פתרונות מבוססי "ענן" דרכן ניתן לנסות אפליקציות בחינם, ולרכוש אפליקציות במודל גמיש "as you go" מה שנקרא. באפסטור ניתן למצוא גם אפליקציות חינמיות לגמרי. אם לא די בכך, אפסטורים מציעים למשתמשים אפשרויות דירוג ופידבקים על מנת לעזור להם בהקלה על תהליך בחירת האפליקציות.

בנוסף לאספקת אפליקציות מוכנות להפעלה, שווקי אפליקציות גם מסייעים לעסקים באיתור מפתחי תוכנה שיכולים לפתח אפליקציות בהתאמה אישית, לטובת שילובן עם פתרונות העוגן שברשותם. למשל, שוק Zoho כולל אזור שלם המאפשר למשתמשים להגיש בקשות לאפליקציות ותוכנות חדשות, ומפתחים יכולים לבנות אפליקציות חדשות בתגובה לבקשות.

איך מחליטים מאיזה אפסטור לרכוש אפליקציה?

כמה אפליקציות קיימות בשוק וכמה מהר הוא צומח?

בעוד הגודל לא בהכרח קובע, חנות תוססת וגדלה, פירושו יותר אפשרויות עבור המשתמש.

עד כמה פשוט להירשם, להיכנס ולבחון אפליקציות חדשות?

ההרשמה פשוטה למדי וחנויות אפליקציות רבות מציעות לא מעט אפליקציות חינמיות שניתן לבחון באופן אישי. פשוט להרשם ולנסות – איש, איש וטעמו.

עד כמה תוססת הקהילה כשזה נוגע לסקירת אפליקציות, חוות דעת, הערות ודירוג?

קהילה מעורבת יותר מעניקה למשתמש משוב מדוייק ומפורט יותר על אפליקציות ספציפיות.

איזו רמת אינטגרציה נחוצה בין האפליקציה הקיימת שלי לאפליקציה חדשה?

חלק מהאפסטורים, כגון Salesforce.com למשל, מצריכים ממפתחים להשתמש במודל נתונים משותף (common data model), מה שמאפשר אינטגרציה הדוקה יותר. מנגד, בגישה הפתוחה יותר של גוגל, האינטרנט הוא הפלטפורמה.

שני הגישות מבטיחות אפליקציות משולבות, אם כי מידת האינטגרציה תשתנה. שים לב לסוג הנתונים שברצונך לשלב ואיזו רמת אינטגרציה נחוצה לך.

בברכה, צוות Dapps חברה לפיתוח אפליקציות